Visuel identitet

VISUEL IDENTITET

Din virksomheds visuelle identitet er en vigtig del af dit brand


Den visuelle identitet er et samlet sæt elementer, der påvirker den måde, folk opfatter dit brand og hvad det betyder for dem.


Hvorfor er den visuelle identitet så vigtig?

Et langvarigt indtryk begynder med en stærk visuel identitet. Formålet med en visuel identitet er at skabe et ensartet udtryk på tværs af alle kontaktflader. Hvis din visuelle identitet ikke er professionel og kommunikerer virksomhedens unikke bidrag, kan dine kundeemner tage fejl af dig. Eller endnu værre: de køber fra konkurrenterne i stedet for fra dig – fordi de virker mere professionelle og skaber en større tryghed for kunden i overvejelsesfasen.

Godt design er...

Thinking made visual


Cases_JohansensPlanteskole
Cases_GormsApotek
Cases_Schela
Cases_JKPavilloner
Cases_Kosmorama

Øg genkendeligheden og den positive opfattelse


Alle de visuelle elementer i din virksomhed skal være designet til at kommunikere dit brands værdier klart og tydeligt. Er man tro mod ens visuelle identitet, er grundlaget for en sammenhængende og troværdig kommunikation skabt. Dette inkluderer dit logo, farvepalet, typografi, billeder, emballage, websted, sociale medier, trykte materialer og al anden visuel kommunikation på tværs af alle berøringspunkter.


Den grafiske identitet bør dokumenteres i en designguide. En designguide gør det nemmere at fastholde det overordnede udtryk, når farver, fonte og den generelle brug af designelementer er dokumenteret.

Sådan skaber Mette Stormes din visuelle identitet


At udvikle og designe grafiske identiteter til ambitiøse virksomheder er for mig en hjertesag. Efter en brand workshop eller briefing starter jeg med at koge hele virksomhedens unikke budskab ned i en arbejdstitel eller et kort brand statement. Det er hele forskellen på, om du ender med en visuel identitet, der (bare) er flot eller om det bliver en ægte identitet, der kommunikere alt det din virksomhed er og vil være.


Når jeg tager afsæt i din virksomheds unikke bidrag, vil to visuelle identiteter aldrig blive ens! Jeg bidrager med en visuel retning, der kommunikerer et klart og entydigt billede af, hvem virksomheden er og hvad den står for. To bonus elementer er, at du fremadrettet vil opleve færre frustrationer, når der skal produceres ny materialer og du vil stå stærkere i tiltrækningen af de rigtige medarbejdere.





Udtalelser

Ramte spot-on første gang!

"Jeg vil bare sige et stort tak til Mette, fordi hun bare ramte “spot on” første gang! Hun fik det personlige udtryk og det professionelle aspekt integreret så flot i mit logo.” 

Janne Dyhrberg, Celebrating U


En positiv proces fra start til slut

“Min oplevelse med Stormes Grafisk har gennem hele processen været positiv. Lige fra jeg henvendte mig, for at høre hvad Stormes Grafisk kunne tilbyde, få et tilbud, og til jeg stod med slut produktet i hånden og på skærmen men ikke mindst alt det der var mellem start og slut. Som helt ny iværksætter hjalp Stormes Grafisk mig med at finde min virksomheds identitet og med at få sat ord på nogle af alle de ideer jeg havde i mit hoved. Jeg er og har været så glad for mit samarbejde med Stormes Grafisk, og den glæde bliver ikke mindre når mine kunder roser mine visitkort, min hjemmeside eller mine brochurer.”

Søren Bro Bøgedal, Arkitekt Bøgedal


Flot og sammenhængende visuel profil med afsæt i strategi og ønsker

“Jeg har brugt Stormes Grafisk, siden jeg startede egen neuropsykologiske praksis i 2009. De har udviklet hele mit grafiske design. Jeg har fået en flot og sammenhængende visuel profil med afsæt i min virksomheds strategi og mine ønsker. Stormes Grafisk har formået at fange de særlige nuancer, som er vigtige indenfor min lille niche, og har fleksibelt lyttet til, og vejledt mig, indenfor et områder, der er meget fjernt fra mit eget. Min virksomhed har løbende udviklet sig, og de har sørget for, at mit grafiske design har matchet min udvikling. Jeg kan varmt anbefale Stormes Grafisk.”

Mette Ellermann, Neuropsykolog Mette Ellermann


Grafisk layout blev gentænkt

"Vi havede behov for at gentænke hele vort grafiske layout – fra salgsbrochure til hjemmeside. I denne proces havde vi ud over det praktiske i høj grad brug for kompetent sparring og ideer til hvordan det kunne gribes an. Stormes Grafisk har i den grad leveret varen og vi får rigtig gode tilbagemeldinger fra vore kunder på vort nye udtryk". 

Hans Jørn, Troutex

Bestil gennemtjek af din grafiske linje


Bestil opringning vedr. udvikling/videreudvikling af din virksomheds visuelle identitet.